Geteeld in onze regio draagt graanteelt bij aan een gevarieerd landschap en gezonde bodem. De hoge kwaliteit van dit graan resulteert in heerlijke producten. Als ondernemers bundelen we krachten om de schatten van Achterhoeks graan te delen met gasten en inwoners. Kiezen voor lokaal graan draagt bij aan een natuurinclusieve regio, stimuleert de lokale economie en biedt topkwaliteit. Met elkaar vertellen we het verhaal, zodat meer mensen kunnen genieten van smakelijke producten gemaakt van Achterhoeks graan.
Voor en door iedereen die met Achterhoeks graan werkt
Deze promotiecampagne is een campagne voor en door iedereen die met Achterhoeks graan werkt. Wanneer iedereen het verhaal vertelt, bereiken we samen veel mensen en bevorderen we een grotere lokale afzet, een nog fraaier landschap en heerlijke producten.
Hoe doen we dat?
In deze brochure lees je meer over het belang van Achterhoeks graan, vergezeld van een toolkit waarmee ondernemers eenvoudig het verhaal kunnen delen. Denk hierbij aan een beeldmerk ‘Van Achterhoekse bodem’ voor uw producten, diverse foto’s, een sfeervideo, teksten, en meer. Tip: Deel de informatie met uw medewerkers, dan helpen zij bij de beleving van uw klant!
En verder…
Op onze website hebben we een inspiratiepagina ingericht met informatie voor consumenten, inspirerende routes, adressen waar je graan kunt kopen en recepten. Een beter verhaal leidt tot een verhoogde smaakbeleving en waardering.
Help je mee?
Of je nu graan gebruikt in je keuken, bakkerij, brouwerij, stokerij of winkel: wanneer we met elkaar meer kunnen vertellen over het Achterhoekse graan, kunnen we ook meer mensen enthousiasmeren om te kiezen voor producten met ingrediënten van Achterhoekse bodem. Lekkere, verse ingrediënten hoeven immers niet van ver te komen! Download de onderdelen van de toolkit en vertel het verhaal van Achterhoeks graan. Wil je onderdeel worden van de smaakvolle adressenlijst of heb je interesse om partner te worden van Achterhoek Toerisme? Stuur dan een mail naar info@achterhoek.nl.
We bieden in de toolkit kant-en-klare teksten, een beeldbank met foto’s en een film om je te ondersteunen bij je eigen communicatie.
In deze toolkit vind je:
De onderdelen van de toolkit kun je downloaden op onderstaande button te klikken.
Breng medewerkers op de hoogte van het verhaal achter graan: waarom wordt er bewust gekozen voor producten met Achterhoeks graan? Wat voor bijdrage heeft graan aan de smaak? Wat doet graan voor natuurinclusiviteit? Dit samen brengt een goed verhaal en meerwaarde naar jouw klanten.
Wil je het graanverhaal leren vertellen door middel van de e-learning? Klik op onderstaande link om deel te nemen.
Stadbrouwerij De Borghman uit Bredevoort: “Ons doel is om andere ondernemers te inspireren met kwaliteit, mooie producten en een mooi verhaal. Als horecaondernemer en brouwer ben je onderdeel van de omgeving en de community. Als je daar oog voor hebt en het vakmanschap benut, kun je samen met lokale leveranciers prachtige producten maken die smakelijk en betaalbaar zijn.”
Bakkerij ten Broeke uit Lochem: “De kwaliteit van Achterhoeks graan en de graantelers wordt weleens onderschat. Met ons vakmanschap kun je hier zeker mooie pure broden van maken en zijn toevoegmiddelen overbodig. Puur werken kan zeker. En het gaat overigens niet alleen over broden, maar je kunt er nog zo veel meer van maken.”
Bakkerij Peterse uit Delft: “Ik heb bij restaurant Vroeg gewerkt in Bunnik en daar heb ik met Achterhoeks tarwe en spelt gewerkt. Ik was heel verbaasd over wat voor goede smaak dat had. Het was wel eerst even testen van hoe ik het deeg ging draaien. Maar het leuke is, met dit soort granen kun je je veel meer onderscheiden. Je kunt een heel ander brood dan de buurman maken.”
Hotel Villa Ruimzicht uit Doetinchem: “Wij zijn verliefd op de oude boerenkeuken en de graanteelt in de regio. De diversiteit in graanrassen is enorm. Als chefkok is het een genot om te werken met graantelers, molenaars en brouwers uit de regio.”
Bakker Schreuder uit Eibergen: “Als bakker en vakman kies ik voor vers meel van Achterhoekse granen. Ik weet waar het vandaan komt en dat de kwaliteit goed is. Goed voor mij, mijn klant en de omgeving. Graag draag ik bij aan de comeback van graan in het Achterhoekse landschap én de samenwerking met de natuur.”