
Kennisprogramma AI
Slimmer werken met AI & Social Media
Tegenwoordig hoor je het overal: AI en hoe het invloed heeft (en nog meer gaat hebben!) op ons dagelijkse leven. AI is geen toekomstmuziek meer en verandert nu al razendsnel hoe we werken, communiceren en content maken. Het biedt kansen om meer te kunnen én sneller te werken. Tegelijkertijd brengt AI ook valkuilen met zich mee.
Om optimaal gebruik te maken van de kansen, en om de valkuilen zoveel mogelijk te vermijden, is het belangrijk om te weten waar je het over hebt en hoe je het kunt gebruiken. Tijdens het kennisprogramma AI leer je in twee ochtenden wat AI is en hoe je het kunt inzetten. Daarbij kijken we specifiek naar het gebruik van AI in jouw social media-strategie.
Twee ochtenden leren: wat kan je verwachten?
Gedurende twee ochtenden ga je met expert Harm aan de slag met AI. De eerste ochtend leer je vooral wat AI is en hoe het kan worden gebruikt. De tweede ochtend maken we de vertaling naar content creatie. Tussen de twee ochtenden door kan je op eigen gelegenheid oefenen met overzichtelijk oefeningen.
Kennissessie 1
- Wat AI is (en wat niet)
- Hoe je goede prompts schrijft in tools zoals ChatGPT
- Wat je kunt met Custom GPT's in je werk
- Hoe je kritisch omgaat met AI-output
Kennissessie 2
- Tools en platforms vergelijken
- AI inzetten voor posts, nieuwsbrieven en websiteteksten
- Oefenen met je maken van eigen content
De details
Kennissessie 1
Datum: woensdag 29 oktober 2025
Tijd: 09:30 uur - 12:30 uur
Locatie: wordt binnekort bekend gemaakt
Kennissessie 2
Datum: woensdag 19 november 2025
Tijd: 09:30 uur - 12:30 uur
Locatie: wordt binnekort bekend gemaakt
Meenemen: een opgeladen laptop
Dit kennisprogramma wordt aangeboden door het Kennisplein van Achterhoek Toerisme. Deelname is mogelijk voor partners van Achterhoek Toerisme. Deelname is kosteloos.
Kennisniveau
Voor dit kennisprogramma is geen minimale ervaring met AI vereist. Tijdens het kennisprogramma neemt AI-expert Harm Teunisse van Beeckestijn Business School je vanaf het begin mee in het AI-verhaal. Om haar training goed voor te bereiden, ontvang je van te voren een korte vragenlijst. Zo kan Harm alvast de deelnemers, de leerbehoeftes en de verwachtingen leren kennen en hierop afstemmen.
Aanmelden
Er is plek voor maximaal 15 ondernemers. Vooraf aanmelden is verplicht en kan via het aanmeldformulier. Klik op de groene knop hieronder om het formulier in te vullen. Deelname is alleen mogelijk met laptop.
Wanneer je je aanmeldt, doe je mee aan beide ochtenden. Het is niet mogelijk om slechts één ochtend bij te wonen

Beeckestijn Business School
Harm Teunisse is een creatief strateeg en marketeer die zich heeft gespecialiseerd in de generative AI. Hij is een ervaren allrounder in media en reclame, die twee decennia aan kennis bij A-merken combineert met diepgaande kennis over kunstmatige intelligentie. Harm heeft content en campagnes ontwikkelt voor merken als Vodafone, BNNVARA, Ziggo, Basic-Fit, ABN AMRO, RING en Tomorrowland, en televisieprogramma’s geproduceerd bij o.a. BNN en Veronica.