Achterhoek Toerisme

Update coronavirus

De door de overheid genomen besluiten omtrent het coronavirus, raken ons allemaal. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en we zien de eerste niet mis te verstane gevolgen hiervan binnen de branche. Het is een onzekere periode, waarvan we nu nog niet kunnen overzien hoe groot de impact zal zijn. We delen de zorgen over de effecten op de sector. Tegelijkertijd zullen we samen met ondernemers, overheden en andere stakeholders eraan werken om de impact te minimaliseren en een snel herstel te bevorderen. Uiteraard volgen wij de verdere ontwikkelingen op de voet en volgen wij de adviezen van het RIVM. Ook is de camapgne "We kijken naar je uit!" gelanceerd. Met deze camagne inspireren we de toekomstige bezoeker en laten we weten dat de ondernemers klaar zijn om nieuwe gasten te ontvangen. Voor meer informatie over onze maatregelen en informatie voor ondernemers verwijzen we u graag door naar deze pagina.

Meer informatie >

Verbinder & aanjager in een veelzijdige regio

Prachtige natuur, bruisende cultuur en een gastvrij karakter  - dit alles maakt de Achterhoek tot de perfecte plek om je dagje uit, weekendje weg of vakantie door te brengen. Als Achterhoek Toerisme steken we onze liefde voor de regio niet onder stoelen of banken. Door te vertellen hoe fijn het hier is, verleiden we toeristen tot een bezoek. En bezoekers die er al zijn, laten we ervaren hoe verrassend veelzijdig de Achterhoek is.

Om de Achterhoek bij (potentiële) bezoekers op de kaart te zetten, werken we samen met ondernemers, gemeenten, provincie en andere stakeholders. We fungeren als verbinder, bijvoorbeeld tussen ondernemers onderling. Daarnaast vinden we het belangrijk dat de beleving van de toerist overeenkomt met de beloften die we wekken. We besteden daarom aandacht aan informatievoorziening, gastheerschap en de routestructuur. 

De toeristische ondernemers bepalen grotendeels het aanbod in de Achterhoek. Maar wij zien onszelf als aanjager van vernieuwende productontwikkeling: producten die zorgen voor meer samenhang en meer onderscheidend vermogen. Om dit te kunnen doen, stellen we bestaande kennis beschikbaar en ontwikkelen we nieuwe kennis. Zo kunnen we samen beter inspelen op vragen uit de markt, nu en in de toekomst.