Landelijke campagne #Wekijkennaarjeuit

21-09-2020

Auteur: Achterhoek Toerisme

De campagne #wekijkennaarjeuit is een vervolg van de campagne #zoveelomnaaruittekijken die we gevoerd hebben in de tijd dat het niet mogelijk was om er tussenuit te gaan, maar we de Achterhoek als bestemming wel onder de aandacht hebben gehouden bij de consument. Al enige tijd is activatie gepast en doen we dit voor verschillende doelgroepen binnen verschillende thema’s. De komende periode richten we ons erop om het naseizoen te versterken, waarmee een extra impuls wordt gecreëerd voor de regio. We laten zien dat de Achterhoek een bestemming is waar je rust en ruimte vindt om er onbezorgd tussenuit te gaan. De campagne wordt mogelijk gemaakt vanuit de Vrijetijdsagenda Achterhoek.   

Radiocommercials

Maandag 21 september starten we met de radiocampagne op NPO 1 en NPO 2. De boodschap is dat men in de Achterhoek kan genieten van één van de mooiste fiets- en wandelregio’s van Nederland. Daarnaast zijn er vier tag ons waarin onze premium- en toppartners vertegenwoordigd zijn met verschillende thema’s (hotels, vakantieparken, attracties, restaurants en musea). Deze radiocommercial en tag ons zijn onderdeel van de imagocampagne en verwijzen naar achterhoek.nl. 

Campagnefilmpjes

Filmmaker Sonny Krosenbrink heeft onlangs opnames gedaan in de Achterhoek waarbij materiaal is geschoten voor verschillende filmpjes voor de online campagnes. De stijl sluit aan bij het filmpje dat vanuit Karakteristiek tijdens de coronaperiode is gemaakt, maar laat nieuwe inspirerende beelden zien.  

Online marketing campagne

We zijn gestart met een online advertising campagne met als doel te inspireren & activeren om in het najaar een dagje-, weekendje- of weekje in de Achterhoek te plannen. Het campagnefilmpje wordt op onze eigen Social Media gepost en daarnaast wordt een Facebook & Instagram advertentiecampagne ingezet waarbij de video getoond wordt in het nieuwsoverzicht en stories. 

Influencer Marketing en Columbus Travel

Afgelopen periode hebben we aan de hand van blogreizen online aandacht gecreëerd. Reismuts.nl en bijzonderplekje.nl hebben beide een weekend lang de Achterhoek ontdekt en hun bevindingen gedeeld met hun volgens. Naast deze twee bloggers stond de eerste week van september bij Columbus Travel volledig in het teken van de Achterhoek. In de social media, nieuwsbrieven en op de website stond de Achterhoek centraal. 
Bekijk hier een aantal artikelen die zijn geplaatst:  

Columbus Magazine | 7 verrassingen in de Achterhoek
Bijzonderplekje.nl | 5 redenen om naar de Achterhoek te gaan
Reismuts.nl | Vakantie in de Achterhoek