Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactieve Outdoor Experience

20-05-2021

Auteur: Achterhoek Toerisme

Vakantiepark De Twee Bruggen is een luxe vijfsterren vakantiepark en camping in Winterswijk. Via een nieuwe Outdoor Experience wil De Twee Bruggen op een interactieve manier haar gasten inspireren om er in de omgeving op uit te gaan. Zowel op en rondom het eigen park als in de bredere omgeving.

Afgelopen maanden heeft De Twee Bruggen benut om haar receptie en diverse andere voorzieningen te vernieuwen. Ook de ontmoetingsruimte naast de receptie is vernieuwd en omgetoverd tot een Outdoor Experience. Vanuit hier zal voortaan de verhuur plaatsvinden van onder andere fietsen, wandelstokken, kano’s, de tennisbaan of de minigolfbaan. Maar ook is het de plaats geworden waar bezoekers geïnspireerd worden om er op uit te gaan in de omgeving.

Op de wanden zijn grote beelden en tips opgenomen over de omgeving. Thema’s zoals het Nationaal Landschap Winterswijk, bezienswaardigheden in de regio en over de grens, routes en musea worden hier belicht. Maar ook de geschiedenis van De Twee Bruggen zelf wordt getoond.

Op diverse plekken zijn interactieve elementen toegevoegd. Via een winkelvitrine kunnen bezoekers een keuze maken voor activiteiten in het centrum van Winterswijk en worden op een verrassende manier via video’s, foto’s en tips geïnspireerd om de dorpskern te gaan verkennen. Verderop is een touchscreen met informatie over restaurants, musea en routes. Je kunt hier ook je eigen maatwerk route samenstellen door je persoonlijke voorkeuren in te voeren. 

Bij het Nationaal Landschap Winterswijk kun je een schilderijlijst bewegen over een aantal beeldschermen. Ieder beeldscherm toont informatie en beelden van een markant natuurgebied binnen het Nationaal Landschap, zoals Korenburgerveen, Wooldse Veen of de Steengroeve. Een markant object in de ruimte is het regiopaviljoen. Hier kun je op bepaalde ‘pointers’ op de kaart gaan staan waarmee je een presentatie activeert over een bezienswaardigheid. Zo krijg je op een eigentijdse manier informatie over bijvoorbeeld MORE in Kasteel Ruurlo, vestingstad Groenlo of het LWL Textilmuseum in het Duitse Bocholt.

De realisatie van de Outdoor Experience en de vernieuwing van het Toeristisch Overstap Punt is mede mogelijk gemaakt door een stimuleringsbijdrage van Achterhoek Toerisme en de medewerking van Winterswijk Marketing.