Zoveel om naar uit te kijken

15-04-2020

Auteur: Achterhoek Toerisme

Zoveel om naar uit te kijken - zo houden we de Achterhoek in beeld 

Een grote, commerciële publiekscampagne past niet in deze tijd. Wat wél kan: de Achterhoek in beeld houden op een integere, inspirerende manier. 

Marcella de Vos van Achterhoek Toerisme vertelt wat het idee is achter de campagne ‘Zoveel om naar uit te kijken’: “We willen de Achterhoek top of mind houden bij de doelgroep. Juist in deze tijd is het fijn als je kunt wegdromen bij mooie beelden en alvast inspiratie opdoen over waar je naartoe wilt als dat straks weer kan. Dit is dus hét moment om de regio onder de aandacht te brengen.” 

DNA van de regio

Marcella vervolgt: “Met de campagne ‘Zoveel om naar uit te kijken’ zetten we dan ook volop in op inspiratie. We doen dit door mooie beelden, video’s, blogs en virtuele rondleidingen te delen. Onze online kanalen lenen zich hier bij uitstek voor. Maar we roepen ondernemers op om ook mee te doen. Zo realiseren we met elkaar een groot bereik. We doen dit vanuit het DNA van de regio, dus we leggen de nadruk op onder andere het landschap, de kastelen en landgoederen en streekproducten. Vanuit de verschillende campagnes wordt ook doelgroepgericht gecommuniceerd. Zo benaderen we vanuit Kidsgeluk jonge gezinnen met beelden die hen aanspreken.”

Nieuwe doelgroep

De campagne heeft ook tot doel om een nieuwe doelgroep te enthousiasmeren voor een bezoek aan de Achterhoek. “Mensen die normaal gesproken verre reizen maken, zullen nu eerder geneigd zijn om in eigen land op vakantie te gaan. We willen hen met deze campagne kennis laten maken met al het moois dat de Achterhoek te bieden heeft. Samen laten we zien hoe mooi de Achterhoek is. Op gepaste wijze, maar ook met gepaste trots”, vertelt Marcella. 

Draag de boodschap uit

De campagne ‘Zoveel om naar uit te kijken’ maakt gebruik van online kanalen als Facebook, Instagram, de digitale nieuwsbrief en YouTube. Alle content komt samen op achterhoek.nl/zoveel-om-naar-uit-te-kijken. We willen iedereen van harte uitnodigen om de boodschap gezamenlijk uit te dragen, zodat we met elkaar een zo groot mogelijk bereik realiseren. Dit kunt u eenvoudig doen door berichten op onze social media te liken en te delen en door uw eigen inspirerende uitingen te voorzien van de hashtag #zoveelomnaaruittekijken. Wilt u het beeldmerk gebruiken, dan kunt u dit opvragen via info@achterhoek.nl