De Achterhoek kent een breed en divers aanbod aan musea. Van toonaangevende kunst tot inspirerende muziek, van spannende geschiedenis tot aan innovatieve industrie, de Achterhoek heeft op cultureel vlak veel te bieden. Stichting Achterhoek Toerisme voert in samenwerking met een aantal musea campagne om het aanbod van musea in de Achterhoek sterker te presenteren.
De promotie campagne Musea in de Achterhoek richt zich op het groots uitdragen van het aanbod van de Achterhoekse musea. Binnen de campagne is onderscheid gemaakt tussen de kunstmusea en de erfgoedmusea. Door op deze thema's te richten, kan de juiste doelgroep worden bereikt. Door de samenwerking kunnen de musea hun slagkracht vergroten en zijn ze zichtbaar bij een breder publiek.
Maar liefst dertig musea in de Achterhoek doen mee aan de campagne. Het bereik van de campagne is te zien in deze factsheet. Wil jij met jouw organisatie ook meedoen? In het acquisitieformulier vind je alle informatie om je aan te melden.
Voor meer informatie over deelname aan de campagne, kunt u contact opnemen met Meike Prollius via 0545-250380 of m.prollius@achterhoek.nl
Dragers van de campagne zijn een brochure en de website www.musea-achterhoek.nl. Er zijn verschillende online en offline activiteiten waarmee de aandacht van de consument wordt getrokken. Hieronder vind je een aantal uitingen.