Overige regelingen

De Groeiversneller OOST NL

De Groeiversneller Recreatie & Toerisme (R&T) is een ondersteuningsprogramma voor Gelderse mkb-bedrijven in de toeristische en recreatieve branche. Om kwalitatieve groei, versterking en vernieuwingen in de sector te stimuleren vertrekken wij vouchers voor extern advies.

Je kunt een aanvraag indienen tot 30 juni 2024.

Voor wie?

De ondernemingen die in aanmerking kunnen komen voor een voucher van De Groeiversneller R&T zijn: 

  • actief in de sector recreatie en toerisme en
  • gevestigd in Gelderland en
  • hebben tussen de 1 en 50 werknemers (fte) en
  • hebben aandacht voor duurzaamheid en
  • er is sprake van een professionele bedrijfsvoering, waarbij het hoofdinkomen van de ondernemer uit de ondersteunde onderneming dient te komen.

Onder bedrijven in de sector recreatie en toerisme verstaan wij: bed & breakfasts, buitensport, bungalowparken, vergader- en evenementenlocaties, culturele instellingen, groepsaccommodaties, hotels en restaurants, natuurkampeerterreinen/kampeerbedrijven, strandpaviljoens, zwembaden, wellness en sauna’s. 

Ondersteuning

Met een voucher van De Groeiversneller R&T kan een onderneming externe expertise inschakelen voor het uitwerken van bijvoorbeeld vernieuwings- en ontwikkelplannen, groeistrategie, social media- en marketingstrategieën of voor het laten uitvoeren van een uitgebreide doelgroepenanalyse.

Wij kennen vouchers toe met een waarde van minimaal € 1.000,- en maximaal € 5.000, -

De waarde van een voucher is maximaal 50% van de kosten van een externe adviseur, uw eigen bijdrage is dus 50%. 

Ondernemers kunnen per vestigingslocatie éénmaal gebruik maken van een R&T voucher. Ondernemingen (en hun verbonden ondernemingen) kunnen maximaal twee keer gebruik maken van een voucher als het om verschillende vestigingen en adviezen gaat. 

Het extern advies moet bijdragen aan:

  • praktische vernieuwingen, met behulp van doelgroep analyses, marketingstrategie, digitalisering of bestemmingsmanagement (‘praktische vernieuwingen’) of
  • versterking van uw onderneming door het verbreden van het aanbod voor meer doelgroepen dan uw huidige (‘verbreden doelgroepen’) of
  • versterking van uw onderneming door het laten uitwerken van een actuele, nieuwe en kwalitatieve groeistrategie (‘uitwerken groeistrategie’).

Meer informatie